loading...
دپارتمان پژوهشی سفیر
محمد نعیمی بازدید : 10 پنجشنبه 24 خرداد 1403 نظرات (0)

کلمه کلیدی ریسرچ پروپوزال

عنوان: انجام ریسرچ پروپوزال- ریسرچ پروپوزال برای اپلای دکترا و کارشناسی ارشد

اول از همه، آیا برای پذیریش دکترا و کارشناسی ارشد خود به پروپوزال تحقیق نیاز دارید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بستگی به نوع پروژه ای دارد که می خواهید انجام دهید. اگر دکتری شما توسط یک دانشگاه تبلیغ می شود، احتمالاً نیازی به ارائه پروپوزال تحقیقاتی برای آن نخواهید داشت. اهداف و مقاصد کلی برای دکتری شما قبلاً تعریف شده است و فقط باید ثابت کنید که فرد مناسبی برای انجام آن هستید. اما، اگر موضوع تحقیق خود را برای تحقیق در برنامه دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه پیشنهاد می‌کنید، باید برای آن ریسرچ پروپوزال بنویسید.

اگر برای انجام ریسرچ پروپوزال کارشناسی ارشد و نگارش ریسرچ پروپوزال دکترا برای دانشگاه های خارج از ایران نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا تیم با تجربه لندتزبه طور رایگان با مشاوره تلفنی شما را راهنمایی کند.

تماس: 09373905862

تلگرام و واتساب: 09373905862

در این پست قصد داریم نحوه ی نوشتن ریسرچ پروپوزال اپلای و ارائه چند نمونه ریسرچ پروپوزال اپلای برای تمامی دانشگاه های خارج از ایران را بیان کنیم.

ریسرچ پروپوزال چیست؟

ریسرچ پروپوزال که در خارج از ایران با نام research proposal  بیان می شود، در واقع معرفی تحقیق و پروژه‌ای است که دانشجویان ایرانی برای اپلای کردن دانشگاه های خارج از ایران در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید برای دانشگاه مقصد خود ارائه کنند. research proposal هدف اصلی و دلیل ادامه تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای خارج از ایران می باشد که تمامی کسانی که قصد اپلای کردن را دارند باید برای پذیریش در مقطع ارشد و دکترا به دانشگاه خود ارائه دهند. در واقع پروپوزال اپلای یکی از گام های مهم و اساسی برای گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع ارشد و دکترا می باشد که باید از سمت مسئول پذیریش و بورسیه دانشگاه مقصد در خارج از ایران مورد تایید واقع شود تا دانشجویان بتوانند بورسیه تحصیلی خود را کامل کنند.

چگونه یک ریسرچ پروپوزال عالی بنویسیم؟

خوشبختانه، راز نوشتن یک پروپوزال تحقیقاتی خوب پیچیده نیست. یک ریسرچ پروپوزال دکتری و کارشناسی ارشد خوب دامنه و اهمیت موضوع شما را مشخص می کند و نحوه برنامه ریزی برای تحقیق در مورد آن را توضیح می دهد. لازم است که در مورد پروپوزال اپلای به این صورت فکر کنید که در حال انجام کار تحقیقاتی به صورت عملی می باشد و توانایی برنامه ریزی و توضیح مؤثر یک پروژه تحقیقاتی را به صورت کامل و بر اساس دلیل و مدرک عملی معتبر که برگرفته از مقالات علمی به روز می باشد، داشته باشید.

در هنگام نگارش پروپوزال اپلای همیشه نگاه انتقادی به پروپوزال خود داشته باشید و این سوالات را از خود بپرسید که چرا این موضوع را انتخاب کردم، چرا از این روش می خواهم برای انجام کار استفاده کنم، چه مشکلی را قرار است برطرف کنم، نواوری کار من در مقایسه با تحقیقات مشابه چیست،چرا این اهداف را دنبال می کنم و قرار است به چه سوالاتی پاسخ دهم.

نکات کلیدی در هنگام نوشتن پروپوزال اپلای شامل موارد زیر می باشد که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید تمامی این موارد را در هنگام انجام پروپوزال اپلای به آن توجه کنند.

1-مهمترین معیار برای این کار این است که در مورد کاری که قصد انجام آن را دارید شفاف باشید. از پروپوزال شما باید مشخص باشد که محدوده پروژه شما چیست - چه چیزی در آن گنجانده شده است و چه چیزی نیست.

2-همچنین باید نحوه برنامه ریزی برای انجام تحقیقات خود را مشخص کنید. از کجا شروع خواهید کرد و انتظار دارید با چه ترتیبی پیش بروید؟ آیا منطق آن واضح است؟ اگر نه باید به صورت شفاف توضیح دهید؟

3-در نهایت، باید روشی را که قصد استفاده از آن را دارید توضیح دهید. این می تواند شامل تکنیک هایی برای جمع آوری داده ها و منابع، دیدگاه های نظری برای تجزیه و تحلیل آنها - یا هر دو باشد. همچنین ممکن است لازم باشد تجهیزات خاصی را که انتظار استفاده از آن را دارید یا کارهای میدانی که باید انجام دهید را با جزئیات توضیح دهید.

4-برای نوشتن پروپوزال اپلای نشان دهید که پروژه شما برای دانشگاه مناسب است. باید دلایل منطقی برای دانشگاه و استاد راهنما متناسب با توانایی های خود و رزومه تحصیلی خود وجود داشته باشد که چرا این دانشگاه را برای دکتری و کارشناسی ارشد خود انتخاب کرده اید، بنابراین مطمئن شوید که در پروپوزال خوب به این نکات مهم بپردازید.

بخش های مهم ریسرچ پروپوزال چیست؟

از آنجایی که ریسرچ پروپوزال دکترا و کارشناسی ارشد همه باید کارهای یکسانی را انجام دهند، اکثراً از ساختار مشابهی پیروی می کنند که در این بخش بخش های اصلی یک پروپوزال خوب را بیان می کنیم.

1-عنوان

انتخاب عنوان برای پروپوزال اپلای در واقع یکی از بخش های مهم و کلیدی می باشد که باید در انتخاب عنوان آن را ساده و توصیفی نگه دارید.  متن و نقل قول های هوشمندانه ممکن است بعداً هنگام نوشتن پایان نامه خود فرصت داشته باشید که به آن بپردازید. از این رو برای انتخاب عنوان باید به نحوه ی عمل کنید که شخصی که این مطلب را می‌خواند، دقیقاً بداند که تحقیق شما در مورد چیست و به دنبال چه چیزی است. همچنین باید عنوان خود را متناسب با رزومه تحصیلی خود و استاد راهنما و دانشگاه مقصد بر اساس جدیدترین مقالات انتخاب کنید.

2-بیان مسئله و اهمیت تحقیق  

 با تعریف سوال تحقیقی خود (چه چیزی) و توضیح اینکه چگونه به کار فعلی در زمینه شما کمک می کند (چرا) شروع کنید. در هنگام نوشتن بیان مسئله و اهمیت تحقیق نیاز به ارجاع به مقالات معتبر و به روز دارید که به نحوه ی باید باشد که  نشان دهید درک درستی از تحقیقات دانشگاهی  دارید. باید مشخص باشد که پروژه شما در حال انجام چه کاری است، چگونه آن را انجام می‌دهید و چرا این مهم است.

3-روش شناسی و روش تحقیق

مطمئن شوید که خواننده رویکردهای عملی و/یا نظری را که برای تحقیق خود در نظر خواهید گرفت، درک کرده است. چه داده هایی را جمع آوری خواهید کرد، چگونه آنها را جمع آوری خواهید کرد و چگونه آنها را تجزیه و تحلیل خواهید کرد؟ در حالت ایده آل به روش ها و مدل های تحقیق مرتبط بر اساس مقالات معتبر مراجعه کنید. همچنین ایده خوبی است که نوعی نقشه راه برای نحوه انجام کارها ارائه دهید.

4-خروجی کار شما

یکی از مواردی که دانشگاه های خارج و اساتید در هنگام خواندن ریسرج پروپوزال به آن توجه می کنند، در نظر گرفتن خروجی و نتیجه کار شما می باشد. در نتیجه تحقیقات شما چه چیزی وجود خواهد داشت و چه مشکلی را قرار است برطرف کند.

5. سؤالات یا فرضیه های تحقیق

پس از اینکه به ما گفتید چه چیزی را می خواهید مطالعه کنید و چرا، و سپس این ایده ها را با استناد به مجموعه ای از ادبیات نشان دادید، وظیفه بعدی این است که ایده های خود را به مجموعه آزمایشی از سؤالات تحقیق، فرضیه ها، اهداف

6-مرور ادبیات تحقیق

مرور ادبیات تحقیق نیز به عنوان یکی دیگر از بخش های مهم پروپوزال می باشد که باید جدیدترین و مرتبط ترین مقالات را در این بخش به صورت یکپارچه و بر مبنای عنوان خود توضیح دهید. توضیح مرور ادبیات باید به گونه ای باشد که خواننده را مجاب کند که کار تحقیقاتی شما در حال حاضر به عنوان یکی از تحقیقات مهم در دنیا می باشد.

6. لیست مرجع

شما باید فهرستی از منابعی را که در متن به آنها اشاره کرده اید با استفاده از یک سبک ارجاع شناخته شده متناسب با رشته خود بگنجانید (مثلاً هاروارد یا ونکوور).

چند نمونه ریسرچ پروپوزال اپلای

در این بخش چند نمونه research proposal برای دانشگاه های مختلف در اروپا، کانادا و امریکا برای دانشجویان قرار داده شده است که با مطالعه نمونه ریسرچ پروپوزال می توانند اشنایی کاملی با نحوه ی نوشتن و بخش های مهم پروپوزال دکترا برای اپلای و پروپوزال اپلای برای کارشناسی ارشد را ارائه دهند. جهت دانلود رایگان نمونه ریسرچ پروپوزال اپلای بر روی آن کلیک کنید.

دانلود رایگان تمپلیت ریسرچ پروپوزال برای کانادا (کلیک کنید)

دانلود رایگان تمپلیت ریسرچ پروپوزال برای امریکا (کلیک کنید)

دانلود رایگان تمپلیت ریسرچ پروپوزال برای انگلیس (کلیک کنید)

دانلود رایگان تمپلیت ریسرچ پروپوزال برای نروژ (کلیک کنید)

دانلود رایگان تمپلیت ریسرچ پروپوزال برای آلمان (کلیک کنید)

دانلود رایگان تمپلیت ریسرچ پروپوزال برای رومانی (کلیک کنید)

دانلود رایگان تمپلیت ریسرچ پروپوزال برای ترکیه (کلیک کنید)

 

 

چرا تیم تحقیقاتی لند تز را برای نگارش ریسرچ پروپوزال انتخاب کنیم؟

تیم تحقیقاتی لندتز با بهره گیری از مجرب ترین اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه های تهران و خارج از ایران با بیش از ده سال سابقه نگارش پروپوزال اپلای برای دانشجویان سعی در ارائه ی یک پروپوزال خوب و با کیفیت دارید. تیم تحقیقاتی لند تز از مراحل ابتدایی که انتخاب عنوان پروپوزال می باشد، در کنار دانشجویان تا زمان تکمیل نهایی پروپوزال متناسب با دانشگاه مقصد می باشد. نکاتی که تیم تحقیقاتی لند تز در هنگام نگارش پروپوزال به آن توجه می کند شامل موارد زیر می باشد؟

1-استفاده از منابع و مقالات بین المللی معتبر و جدید

در هنگام نگارش پروپوزال اپلای استفاده از منابع به روز و مقالات بین المللی معتبر به عنوان یکی از بخش های مهم پروپوزال می باشد که کادر مجرب لند تز به آن توجه ویژه دارد.

2-توجه به فرمت استاندارد پروپوزال دانشگاه مقصد

تیم تحقیقاتی لندتز قبل از نگارش پروپوزال پذیریش برای دکترا و کارشناسی ارشد، ابتدا فرمت استاندارد ریسرچ پروپوزال را از دانشگاه مقصد دانلود کرده و متناسب با فرمت استاندارد پروپوزال شروع به نگارش پروپوزال می کند.

3-توجه به درخواست دانشجو، استاد راهنمای دانشجو و سوپروایزر دانشجور در دانشگاه مقصد

·        با توجه به اینکه سلیقه و علایق دانشجو در زمینه های مختلف متفاوت می باشد، از این رو تیم تحقیقاتی لندتز همواره برای نگارش پروپوزال اپلای و انتخاب عنوان به فیلد کاری و علایق دانشجو توجه ویژه دارد.

·        همچنین برای پذیریش و گرفتن بورسیه تحصیلی خیلی از دانشجویان مستقیم با استاد راهنما و سوپروایزر در ارتباط می باشند، که تیم تحقیقاتی لندتز هموراه رزومه کاری استاد راهنما را مورد بررسی قرار می دهد و متناسب با فیلد کاری استاد راهنما اقدام به انتخاب عنوان می کند که در هنگام انتخاب عنوان به نکاتی از قبیل  جدیدترین مقاله هایی که استاد تالیف کرده است و همچنین عینا و ابتدائا منابع مرتبط اعضای کمیته داوران و ادمیشن کامیتی رو بررسی و مطالعه میکنیم و مراجع اصلی طرح تحقیق پذیرش رو طبق اونها انتخاب میکنیم و از بین مقاله ها سه مفهوم و کانسپت پایه ای که انسجام معنایی و محتوایی خوبی با هم دارند را انتخاب می کنیم و سپس سپس موضوع ریسرچ پروپوزال Research Proposal را طبق آن انتخاب می کنیم.

·        در نظر گرفتن منافع نگارش ریسرچ پروپوزال و تحقیقات سه یا چهار ساله مقطع دکتری PhD Position شما در دانشگاه خارجی مقصد، و در رعایت نکات کلیدی و سمپل پلن و ارائه نکات مهم و طرح توجیهی و  ساختار هزینه فایده برای دانشگاه و کشور مقصد.

 4-توجه به نکات کلیدی در هنگام نگارش پروپوزال اپلای

سوالات متداول درباره ریسرچ پروپوزال research proposal

در ادامه می‌توانید پاسخ، سوالات پر‌تکراری که درباره نحوه نگارش ریسرچ پروپوزال اپلای برای پذیریش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مطرح می‌شود را مشاهده کنید. چنانچه پرسش دیگری در خصوص نحوه نگارش پروپوزال اپلای دارید، می توانید از مشاوره رایگان تیم مجرب لند تز بهرمند شوید.

آیا می توان یک ریسرچ پروپوزال را برای چند دانشگاه ارسال کنیم؟

با توجه به اینکه دانشجویان ایرانی همزمان برای چند کشور مختلف و همچنین برای چند دانشگاه مختلف اقدام به بورسیه تحصیلی می کنند، از این رو نوشتن چند پروپوزال اپلای کار دشواری می باشد که دانشجویان با این سوال مواجه می شوند که آیا می شود پروپوزال اپلای را همزمان برای چند دانشگاه مختلف ارسال کنند یا خیر؟ در جواب این سوال باید بگوییم که می توانید research proposal خود را برای چند دانشگاه مختلف ارسال کنید اما باید به چند نکته مهم توجه کنید که در ادامه این نکات بیان می شود.

1-باید در هنگام ارسال پروپوزال اپلای فرمت نگارش پروپوزال اپلای دانشگاه مقصد را از طریق سایت دانشگاه خارج از ایران دریافت کنید و پروپوزال خود را متناسب با فرمت آن دانشگاه تغییر دهید و سپس اقدام به ارسال پروپوزال کنید.

2-سعی کنید در هنگام نوشتن پروپوزال اپلای برای دکترا و کارشناسی ارشد تمامی بخش های مهمی که یک پروپوزال خوب به آن احتیاج دارد، را رعایت کنید که در بخش های قبل نکات کلیدی برای نگارش پروپوزال اپلای را بیان کردیم.  در صورتی که نیاز به مطالعه بیشتر دارید می توانید به پست آموزشی زیر مراجعه کنید. (آموزش نگارش پروپوزال حرفه ای برای اپلای) https://landtez.ir/how-to-write-proposal/

چرا باید ریسرچ پروپوزال بنویسیم؟

برای دریافت پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و اخذ بورسیه دانشگاه‌ها نگارش ریسرچ پروپوزال را دانشگاه مقصد درخواست می کند که دانشجویان باید در هنگام ارائه ی مدارک تحصیلی خود به دانشگاه ارسال کنند.

آیا نوشتن ریسرچ پروپوزال اهمیت دارد؟

در جواب به این سوال باید بگوییم یکی از بخش های مهم ارائه بورسیه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از ایران ارائه ی ریسرچ پروپوزال می باشد که هر چقدر پروپوزال قوی تری نوشته شود، امکان پذیریش و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان راحت تر انجام می شود.

چگونه سفارش ریسرچ پروپوزال را انجام دهیم؟

برای سفارش و نگارش پروپوزال اپلای می توانید مستقیم با تیم مجرب لندتز از طریق شماره تماس 0973905862 سفارش پروپوزال خود را ارائه دهید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

جمع بندی

در این پست تعریف کلی از ریسرچ پروپوزال و نکات کلیدی که برای اپلای و بورسیه تحصیلی در خارج از ایران در هنگام نگارش research proposal باید به آن توجه کنید بیان شد. در واقع یکی از بخش های مهم ارائه طرح تحقیقاتی برای گرفتن پذیریش نوشتن پروپوزال می باشد که دانشجویان باید با دقت تمام این کار را انجام دهند که احتمال پذیریش آنها افزایش پیدا کند. در صورتی که برای نگارش پروپوزال اپلای خود دچار مشکل هستید می توانید به صورت رایگان از مشاورین مجرب تیم تحقیقاتی لند تز بهره مند شوید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 1,287
  • بازدید کلی : 7,448